Na de vakantie gingen we van start met een nieuw muzisch
project over de natuur. Aangezien het vorige project zo goed in de smaak viel,
konden we ook nu niet onderdoen. We vlogen erin met een flinke wandeling. De
berg achter onze school leek ons uitermate geschikt om de leerlingen te laten
genieten van de wilde natuur. Bij gebrek aan wegwijzers waren het de kinderen
die ons als uitstekende gidsen naar de top begeleidden. Ze loodsten ons door dichte
begroeiing en smalle rotsspleten. Af en toe namen we een rustpauze op een rots
om van het adembenemende uitzicht te genieten. Als echte kenners toonden de
kinderen ons alle - door ons gekende - plaatsen, die je van bovenaf kan
bewonderen.
Na een stukje speleologie bereikten we het hoogste punt van
de Kiboya. Daar probeerden we de aandacht te trekken van de leerkrachten op de
speelplaats. We zwaaiden enthousiast en riepen zo luid als we konden naar de
minimensjes beneden.
Onze muzische lessen werden verder gezet met beeld. Gebruik
makend van de techniek 'rubbing' (kleuren over de nerven van een blad),
creëerden klas 1 en 2 hun eigen fantasiedier. We demonstreerden de techniek en
gaven enkele voorbeelden als inspiratie, wat helaas als model door vele
kinderen gebruikt werd. De resultaten toonden ons dat we er niet in geslaagd
waren om hun fantasie te prikkelen. De kinderen zijn het duidelijk niet gewoon
om hun fantasie aan te spreken. Wat meer beeldlessen zouden dan ook welkom
zijn!
Jammer genoeg viel er alweer een beeldles weg door Workers'
Day. We maakten van deze feestdag gebruik om mee te stappen in de jaarlijkse
optocht, die startte aan het postkantoor en eindigde in het stadion. We sloten
aan bij de leerkrachten die voor de gelegenheid een witte polo met een geel
kraagje en een petje droegen. "Sema, sema, sema, walimu" zingend,
trokken we door de straten. In het stadion keken we naar een parade van
voertuigen die verschillende beroepen of organisaties uitbeeldden.
een avondje uit met Madeleine
Tot blogs
Yasmine en Stefanie
Geen opmerkingen:
Een reactie posten