(16/03/2013)
Ons muzisch project was de eerste week al een groot succes.
Het enthousiasme van de kinderen droop ervan af. Het vijfde leerjaar beet de
spits af met portrettekenen.
Ondertussen leerde het vierde leerjaar over de
contouren van het lichaam. Tijdens het inkleuren en uitknippen van hun silhouet
was de concentratie van hun gezichten af te lezen.
Dankzij de spotprijzen van de Action, konden de leerlingen
van het tweede leerjaar zich uitleven tijdens het vingerverven. Ze maakten van
hun handen een vlinder en toverden die dan om in een kleurrijk geheel. Sommige
kinderen vonden er niets beter op om met hun vers geschilderde tekening een
afdruk te maken op hun bank. Ook de restjes verf werden nuttig besteed, de
kinderen amuseerden zich er rot mee.
Het derde leerjaar kreeg de voorbije week dansles in de
refter die door ons werd omgetoverd tot een danszaal. We leerden hen tsjoe
tsjoe wa, ku tschi tschi en de Macarena. De regen op het golfplatendak in de
refter zorgde ervoor dat we onze zangtalenten moesten bovenhalen. Het zesde en
zevende leerjaar werden uitgedaagd met (jawel een Nederlandse song) 't Smidje, de
Indianendans en de Macarena.
Na de dansles waren we helemaal 'into dancing' en wilden we
graag ook wel eens proeven van de Afrikaanse danscultuur. Teacher A'tsu leerde
ons enkele gekende Afrikaanse dansjes. Daarna schakelden we spontaan over naar
de Macarena, wat met veel enthousiasme door de leerkrachten ontvangen werd.
Ziehier het bijna complete leerkrachtenteam. Naast het
dansen van de Macarena, hebben we al veel plezier met hen beleefd.
Volgende week zetten we ons project met veel enthousiasme
verder. Alle resultaten zijn te bewonderen in de refter. Voel je vrij om even
langs te komen.
Liefs,
Yasmine en Stefanie
Liefs,
Yasmine en Stefanie
Geen opmerkingen:
Een reactie posten