zaterdag 16 maart 2013

Macarena


(16/03/2013)

Ons muzisch project was de eerste week al een groot succes. Het enthousiasme van de kinderen droop ervan af. Het vijfde leerjaar beet de spits af met portrettekenen.
 
 
 
Ondertussen leerde het vierde leerjaar over de contouren van het lichaam. Tijdens het inkleuren en uitknippen van hun silhouet was de concentratie van hun gezichten af te lezen.
Dankzij de spotprijzen van de Action, konden de leerlingen van het tweede leerjaar zich uitleven tijdens het vingerverven. Ze maakten van hun handen een vlinder en toverden die dan om in een kleurrijk geheel. Sommige kinderen vonden er niets beter op om met hun vers geschilderde tekening een afdruk te maken op hun bank. Ook de restjes verf werden nuttig besteed, de kinderen amuseerden zich er rot mee.

 
 
 
 
Het eerste leerjaar kreeg zijn eerste zangles. Na enkele ritme- en zangoefeningen, werd het liedje 'Hokey pokey' aangeleerd. Het zingen lukt nog niet helemaal, de bewegingen des te beter!

Het derde leerjaar kreeg de voorbije week dansles in de refter die door ons werd omgetoverd tot een danszaal. We leerden hen tsjoe tsjoe wa, ku tschi tschi en de Macarena. De regen op het golfplatendak in de refter zorgde ervoor dat we onze zangtalenten moesten bovenhalen. Het zesde en zevende leerjaar werden uitgedaagd met (jawel een Nederlandse song) 't Smidje, de Indianendans en de Macarena.

Na de dansles waren we helemaal 'into dancing' en wilden we graag ook wel eens proeven van de Afrikaanse danscultuur. Teacher A'tsu leerde ons enkele gekende Afrikaanse dansjes. Daarna schakelden we spontaan over naar de Macarena, wat met veel enthousiasme door de leerkrachten ontvangen werd.
Ziehier het bijna complete leerkrachtenteam. Naast het dansen van de Macarena, hebben we al veel plezier met hen beleefd.


Volgende week zetten we ons project met veel enthousiasme verder. Alle resultaten zijn te bewonderen in de refter. Voel je vrij om even langs te komen.

Liefs,

Yasmine en Stefanie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten